Op weg naar Bogota

22 juli 2016 - Bogotá, Colombia

Na een korte nacht vertrekken we met de shuttle van 05.00 uur vanaf het hotel naar de terminal. Het inschecken gaat redelijk snel en om 06.30 genieten we van een lekker ontbijtje op Schiphol. Om half 8 kunnen we het vliegtuig in en het lijkt erop dat we op tijd kunnen vertrekken. Helaas horen we iets voor 8-en dat er een planningsfoutje is geweest en er nog getankt moet worden! Met een kwartiertje vertaging vertrekken we richting Parijs. Daar is het druk en onze overstaptijd van 2 uur is net genoeg! Voordat we het vliegtuig ingaan merken we al dat vanaf nu de jongens niet meer "opvallen". Onze medepassagiers zijn bijna allemaal zuid-Amerikanen: klein en veelal licht-getint.

De vlucht verloopt prima maar is erg lang. Gelukkig kunnen we wat doezelen en slapen. In het vliegtuig ontdekken we nog een paar olympische spelers uit Polen. Later blijkt dat zij nog wat fietstrainingen gaan doen in de bergen van Bogota. Om haf 4 plaatstelijke tijd landen we in Bogota! Voor het eerst na ruim 14 jaar zijn we weer terug! Een bijzonder gevoel.

Jonathan staat ons op te wachten en heeft een busje naar het hotel in la Candelaria, het oude centrum, geregeld. Het hotel ligt super en de kamer is prima. Buiten op straat is het druk. We lopen een klein rondje en omdat het al snel donker wordt eten we een hapje in het hotel. Na een zeer vermoeiende reis valllen we rond 20.00 uur in slaap.

1. Bets:
    24 juli 2016
    Zo te lezen,is deze reis goed gegaan.
    Gr papa mama