Mathijs is jarig!!

13 augustus 2016 - Bogotá, Colombia

HOERA! Mathijs is 15 jaar! Een bijzondere verjaardag want deze vieren we in Bogota, de stad waar hij geboren is!

We slapen eerst een beetje uit na de lange dag van gisteren! Dan ontbijten.....een gigantisch buffet met alles wat je maar wensen kunt! Heerlijk.

Na het ontbijt wandelen we naar Unicentro, een groot shopingcenter. We gaan eerst op zoek naar casa Nueva, de ambassade-woning waar we met nog 6 andere adoptie-ouders verbleven tijdens de adoptieprocedure van zowel Thomas als Mathijs. De woning ligt vlakbij ons hotel in het noorden van Bogota, een rijke buurt met mooie appartementencomplexen en dure winkels. Een bubble van rijkdom in het arme Bogota! De straat, transversal 19a, vinden we vrij snel. Casa Nueva zien we echter niet meer liggen. Een jongeman, die goed Engels praat, spreekt ons aan en vraagt of we op zoek zijn naar een appartement om te huren. We leggen uit waarom we hier zijn en hij wijst ons de plek aan waar casa Nueva ooit lag. Het huis is jaren geleden afgebroken en er staan nu twee appartementencomplexen. Jammer, maar wel bijzonder om hier weer even terug te zijn.

Destijds was ons enige dagelijkse "uitje" de wandeling naar Unicentro. Meer dan dat mochten we niet omdat het te gevaarlijk was in die tijd. We lopen met de jongens dezelfde route naar Unicentro die we 14 en 17 jar geleden dagelijks liepen en herkennen onderweg nog een aantal plekken van destijds, zoals de supermarkt, de bank en lunchroom Jacques. Bij lunchroom Jacques spreken we de eigenaar, die enthousiast reageert op ons verhaal waarom we de lunchroom zoeken. De lunchroom is nu echter een restaurant geworden en zit ook in een ander pand in dezelfde straat.

Eenmaal aangekomen bij Unicentro willen de jongens graag wat sportzaken bezoeken. We bekijken verder wat winkels en gaan dan eten in het restuarant waar we eerder deze vakantie met Alberto, onze chauffeur voor Cran en het tehuis voor straatkinderen, gegeten hebben. Daarna met de taxi terug naar het hotel en op verzoek van Mathijs de avond verder chillend doorgebracht op de hotelkamer met chips, cola, een wijntje en de olympische races van Ranomi en Daphne!

1. Bets:
    15 augustus 2016
    Dat is toch een heeel bijzonder verhaal.
    Veeel kunnen ophalen van jaren geleden!!!
    En nog meer bijzonder dat Tieske daar zijn 15 verjaardag mag vieren.
    Gr opa omaxxx