Bocagrande en Isla Majagua

8 augustus 2016 - Cartagena De Indias (Distrito Turístico Y Cultural), Colombia

Zondag 7 augustus
Na het ontbijt pakken we op ons gemak de koffers in en lopen daarna nog even een rondje door de oude stad. Om 13.00 uur worden we opgehaald. We gaan naar Bocagrande, een schiereiland een paar kilometer buiten de oude stad, volgebouwd met hotels en appartementen. De komende 5 dagen verblijven we in het hotel waar we 14 jaar geleden 2 weken met de kinderen hebben gezeten! Leuk om weer terug te zijn.

De middag brengen we rustig door. Beetje de omgeving verkennen, wat eten en ook nog even een kijkje nemen naar het strand.

Maandag 8 augustus
Vandaag vroeg op. Om half 9 worden we verwacht bij de oude haven in Cartagena. We vertrekken daar om 9 uur met een speedboot richting Majagua, een klein eilandengroepje in de Caraï bische zee. De eilandengroep vormt een beschermd natuurgebied. Na een uurtje vaten met hoge snelheid over de open zee komen we aan op een fantastische plek. Kraakhelder water, palmbomen, wit zand en een tropisch welkomstdrankje zodra we voet aan wal zetten. Het is er ontzettend rustig en we willen eigenlijk al direct nooit meer weg. Een plaatje uit de boekjes!

We brengen de dag door met zemmen, snorkelen en lekker luieren op een bedje genietend van de mooie natuur. Op z'n tijd een tropisch vruchtensapje en een lekker biertje. Tussendoor nog een heerlijke maaltijd met, hoe kan het ook anders, een grote verse vis.

Helaas moeten we aan het einde van de dag weer terug met de boot. Erg jammer want dit was echt genieten, ongelooflijk mooi en super rustig.

1. Bets:
    9 augustus 2016
    Ziet er allemaal heel mooi uit!!
    En heel fijn voor jullie na 14
    jaar weer in het zelfde hotel te logeren!!!
    Liefs papa mama
  2. Ria ploumen: